Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“

Дирекция "Административно обслужване и информационни технологии"


Директор: инж. Юлиян Петров

DAOIT_Yuliyan_Peshkov_Petrov.JPG

Дирекция "Административно обслужване и информационни технологии"

  1. организира, координира и осъществява дейностите по административното обслужване на физически и юридически лица от Агенцията чрез каналите за достъп до обслужване, включително предоставяне на електронни административни услуги;
  2. организира и осъществява деловодната обработка и обслужването на документооборота в Централното управление на Агенцията; съгласува и осъществява автоматизирания обмен на данни с национални и ведомствени автоматизирани информационни системи за документооборот;
  3. технически обезпечава организирането и осъществяването на сроковия контрол на деловодната обработка и административното обслужване в Агенцията;
  4. организира и осъществява всички процедури по архивната дейност в Централното управление на Агенцията; методически подпомага дирекциите "Инспекция по труда" при осъществяваната от тях архивна дейност;
  5. поддържа административния регистър по чл. 61, ал. 1 от Закона за администрацията в частта относно административните услуги, предоставяни от Агенцията;
  6. разработва, прилага и развива стандарти за качеството на административното обслужване; поддържа и развива Система за управление на качеството на административното обслужване на Агенцията;
  7. изпълнява всички дейности, свързани с издаването, използването и прекратяването на удостоверенията за електронен подпис в Агенцията;
  8. разработва цялостната политика в областта на информационните технологии, планира, организира и координира внедряването на нови информационни и комуникационни технологии в структурите на Агенцията и отговаря за цялостната дейност по осигуряване оперативната съвместимост на използваните информационни системи;
  9. организира и отговаря за дейностите, свързани с въвеждането, поддръжката и извеждането от експлоатация на информационно-комуникационните ресурси в Агенцията;
  10. организира дейностите по ефективно използване на наличните информационно-комуникационни ресурси, включително чрез повишаване на компютърните умения и квалификация на служителите в Агенцията;
  11. отговаря за цялостната дейност по осигуряване оперативната съвместимост на използваните информационни системи; осигурява техническата поддръжка и управлението на административната информационна система на Агенцията в съответствие с изискванията на Закона за електронното управление;
  12. съгласува и осъществява автоматизирания обмен на данни с национални и други информационни системи и интеграцията в единната комуникационна инфраструктура на администрацията;
  13. организира създаването и поддръжката на технологичната инфраструктура, свързана с предоставянето на електронни административни услуги от Агенцията;
  14. организира дейностите по изпълнение на изискванията за оперативна съвместимост, мрежова и информационна сигурност на информационните системи в структурата на Агенцията, възложени със Закона за електронното управление;
  15. организира, актуализира и осъществява техническата поддръжка на интернет страницата на Агенцията;
  16. методически подпомага дирекциите "Инспекция по труда" при работа с информационната система на Агенцията;
  17. подпомага изпълнителния директор при формиране и провеждане на медийната политика на Агенцията.