За периода на извънредното положение в Р България Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ създава специална организация за обслужване на гражданите, като консултациите и услугите ще се предоставят приоритетно дистанционно.
За целта потребителите на услугите на ИА ГИТ следва да използват всички дистанционни канали за предоставяне на услуги и консултации.
Електронни услуги на ИА „Главна инспекция по труда“
Достъп до Портала за електронни услуги: https://public.gli.government.bg/git_public
- Удостоверения по Закона за обществените поръчки за липса/наличие на нарушения, основание за отстраняване от обществени поръчки.
- Всеки участник в обществена поръчка може да заяви по електронен път през „Системата за електронни удостоверения за изпълнители по ЗОП“ удостоверение с квалифициран електронен подпис (КЕП) по ЕИК на дружеството. Удостоверението се генерира веднага.
Достъп до услугата: http://gli.government.bg/bg/node/6385
- При желание удостоверението да бъде издадено от ИА ГИТ, могат да подадат заявление през системата за Сигурно електронно връчване, ако заявителите имат кутия там.
- Възложителите на обществени поръчки могат да генерират също удостоверения през „Системата за електронни удостоверения за възложители и бенефициенти“, като предварително подадат заявление до ИА ГИТ за осигуряване на достъп на техни служители, които разполагат с КЕП по ЕИК на възложителя/бенефициента.
Достъп до услугата: http://www.gli.government.bg/bg/node/6386
- Разрешения за работа на непълнолетни – могат да се подават по електронен път с КЕП както на заявител, така и на счетоводна къща, обслужваща работодателя. Заявленията биха могли да се подават през системата за Сигурно електронно връчване, ако заявителите имат кутия там.
Достъп до услугата: https://public.gli.government.bg/GIT_Public/EAdminService/WorkPermit18
- Разрешения за уволнение на работници, ползващи специална закрила (чл. 333 от Кодекса на труда) могат да се подават по електронен път с КЕП както на заявител, така и на счетоводна къща, обслужваща работодателя. Заявленията биха могли да се подават през системата за Сигурно електронно връчване, ако заявителите имат кутия там.
Достъп до услугата: https://public.gli.government.bg/GIT_Public/EAdminService/DismissalAuthorization
- При искания за служебно прекратяване на договори по чл. 327 от Кодекса на труда (когато работникът не може да осъществи контакт с работодателя) електронната услуга може да се използва само с КЕП, поради което рядко се използва от граждани. Те могат да подават заявленията през системата за сигурно електронно връчване, ако имат поща в нея.
Достъп до услугата: https://public.gli.government.bg/GIT_Public/EAdminService/ContractSuspension
- Достъп до обществена информация - може да постъпва по всички възможни канали. Също така ИА ГИТ има и профил в Платформата за е-ДОИ
Услуги, които не са административни:
- Представяне на еднодневни договори – могат да се заявяват през специално разработената система за договори по чл. 114а от Кодекса на труда, след като земеделският стопанин се регистрира като потребител.
Достъп до услугата: http://www.gli.government.bg/bg/node/6351
- Декларациите по чл. 15 от Закона за здравословните и безопасни условия на труд, които следва да се подадат до края на м. април, могат да се подават по електронен път с КЕП на декларатора или на счетоводна къща, която го обслужва.
Достъп до услугата: https://public.gli.government.bg/GIT_Public/EAdminService/Deklar15_01_EmployerData
За услуги, за които следва да бъдат представени документи на място, приемните на ИА ГИТ остават отворени при засилени мерки за сигурност.
- Ограничава се достъпът до ИА „Главна инспекция по труда“ и дирекциите „Инспекция по труда“ до едно помещение, което ще бъде редовно дезинфекцирано съгласно предписанията на здравните органи.
- Контакти – телефони и електронни пощи, за обслужване на гражданите дистанционно:
КОНТАКТИ ЗА ЗАПИТВАНИЯ И КОНСУЛТАЦИИ Посочените телефони се обслужват от служители на ИА ГИТ всеки работен ден от 09.00 до 17.30 часа. |
|
---|---|
ГОРЕЩ ТЕЛЕФОН |
0700 17 670 |
Телефон за български граждани, работещи в чужбина |
02 8101 747 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Благоевград |
073/884 942 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Бургас |
056/843 488 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Варна |
052/612 941 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Велико Търново |
062/622 438 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Видин |
094/601 303 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Враца |
092/663 847 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Габрово |
066/808 292 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Добрич |
058/600 589 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Кърджали |
0361/65 140 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Кюстендил |
078/55 20 58 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Ловеч |
068/601 504 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Монтана |
096/300 675 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Пазарджик |
034/441 491 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Перник |
076/601 484 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Плевен |
064/800 369 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Пловдив |
032/633 601 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Разград |
084/662 741 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Русе |
082/827 040 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Силистра |
086/821 776 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Сливен |
044/622 923 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Смолян |
0301/633 42 |
Дирекция „Инспекция по труда“ София |
02/468 78 19 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Софийска област |
02/981 79 71 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Стара Загора |
042/603 253 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Търговище |
0601/62 251 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Хасково |
038/664 851 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Шумен |
054/830 231 |
Дирекция „Инспекция по труда“ Ямбол |
046/663 242 |
- По телефон гражданите ще бъдат обслужвани в работното време за администрацията.
- При подадени запитвания или сигнали по мейл е задължително да бъдe предоставен телефон за обратна връзка, при необходимост от допълнителна информация.
- Обслужването на гражданите на място ще се извършва при максимално ограничен пряк контакт.
- Когато дойдат на място, гражданите се приканват да оставят в приемните контакти, на които да бъде осъществена обратна връзка с тях от експерти на Инспекцията по труда за консултация.
- При подаване на сигнали на място следва сигналът да бъде оставен с телефон за контакт, за да им бъде предоставен входящ номер при приемането му.
- Документи, подписани с електронен подпис, могат да бъдат изпращани по електронен път по всички възможни канали.