В зависимост от обема на дейността, естеството на работа и характера на професионалните рискове, работодателят следва да назначи или определи едно или повече длъжностни лица с подходящо образование и квалификация или да създаде специализирана служба за организиране изпълнението на дейностите, свързани със защитата и превенцията на професионалните рискове. Функциите и задачите на длъжностните лица и на специализираните служби се определят с Наредба № 3 от 27.07.1998 г. за функциите и задачите на длъжностните лица и на специализираните служби в предприятията за организиране изпълнението на дейностите, свързани със защитата от професионалните рискове и превенция на тези рискове. По преценка на работодателя изпълнението на тези дейности могат да се възлагат с договор на други юридически и физически лица или да се извършват от самия него в случаите, когато той е физическо лице.
Справка: чл. 24 от Закона за здравословни и безопасни условия на труд; Наредба № 3 от 27.07.1998 г. за функциите и задачите на длъжностните лица и на специализираните служби в предприятията за организиране изпълнението на дейностите, свързани със защитата от професионалните рискове и превенция на тези рискове.